Bulan Ramadhan

Ok mai dah balik sini post blog sikit.

So skrang i dah habis study. Lepas lepas exam akan masuk waktu Internship dah. Masuk hotel mana tu belum sure lagi. Lepas sure la i bagi tau..ok?? tak lama je lepas beberapa minggu i bagi tau. Agak agak pun hotel 123 je. Hari ni share sikit pasal Bulan Ramadhan la. Kawan- kawan semua kan start puasa then genap satu bulan 'kot' pastu Raya... Benda apa paling best?? Raya la of cause.... Siapa tak mau raya ..... ok cakap balik pasal Bulan Ramadhan~~

Bulan bulan puasa kawan pernah kata kalau buat baik dalam bulan Ramadhan akan dapat banyak 'pahala' (tak tau spell.. dah lama tak tulis guna BM dah..).. Yang saya tunggu untuk bulan Ramadhan ni untuk nk try lauk-lauk best yang jual kat pasar Ramadhan je... bukan kata nak rebut makan la kawan- kawan .. saja nak try. Sebab ada yang saya tak pernah makan.. Macam gulai kambing la, Kambing bakar la, gulai gulai kari kari semua ada.... best je.. kalau bulan Ramadhan habis.. tak tau la pergi mana baru boleh try dah. so tunggu bulan Ramadhan je..

Pastu hah .. promotion pula banyak...promotion baju raya, tudung, seluar... semua colour ada pattern pula banyak tu....  kedai ni takde yang suka kedai sebelah tu banyak lagi pilihan... dok jalan je lah. lepas habis beli baru tau over budget... hiak hiak hiak  sama macam masa Tahun Baru Cina. Kedai macam macam dok buat promotion... ada yang pula dok tarik customer masuk kedai.... Yang saya pernah tengok pada satu hari sebelum Raya... Semua orang dok tolak tolak masa beli barang last last minute.. nape buat shopping last minute?? kena tolak masa shopping cedera habis tu raya kena balut tangan balut kaki pula... tengok kawan saya pun kesian ... saudara dia adik adik dia semua boleh main mercun, then dia duduk atas tangga kerja tengok je mereka main...

ni je la opinion saya tentang Bulan Ramadhan... Di sini saya ucap la kepada semua guru guru dan kawan kawan saya, Selamat Hari Raya.

3 comments:

  1. aiyoyo knp pkai blog ni secara curi2?haha tapi i dah perasan la, haha walaupun lewat sikit tapi tetap perasan la,memang blog ni betul2 cantik, kalau tak pkai waste la,haha,takpe i akan mai sini tgk apabila ade masa~

    ReplyDelete
  2. Aiya... sudah perasan ka.... takpa lah... you tengok secara senyap senyap sudah...hahahahah

    ReplyDelete